نکات مهم برای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

نکات مهم برای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

تنوع بالای دستگاه های تصفیه آب خانگی، بر اساس تعداد و نوع فیلترها، جنس قطعات، روش فیلتراسیون و... باعث شده تا انتخاب دستگاه مناسب کمی دشوار باشد. با این حال تنها با در نظر گرفتن چند نکته و البته اطلاع از نحوه فیلتراسیون دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانید بهترین نوع سیستم را انتخاب کنید. با توجه به این موضوع در ادامه برخی از مهم ترین نکاتی را که در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی باید به آنها توجه کنید بررسی می کنیم.

سایت آبین ارائه کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی با بهترین قیمت می باشد و امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است، در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.

 
مهم ترین پارامترها برای خرید و انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی


در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی، توجه به برخی نکات مثل موارد زیر اهمیت زیادی دارد:


تعداد فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی


در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی می توان از 1 تا 10 فیلتر تصفیه آب استفاده کرد. عملکرد این فیلترها متفاوت است و هر کدام توانایی حذف نوعی از آلاینده ها را دارند. معمولا در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از 6 فیلتر برای تصفیه آب استفاده می شود. این فیلترها می توانند سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، با این حال می توان در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای دیگری هم مثل فیلترهای اشعه فرابنفش که باعث حذف آلاینده های میکروبی می شوند استفاده کرد.

تعداد و نوع فیلترهای استفاده شده در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی می تواند در قیمت آن هم تاثیر گذار باشد و با توجه به این موضوع توصیه می شود قبل از خرید نوع و تعداد فیلترهای تعبیه شده در ساختار دستگاه را بررسی کنید.


جنس قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی


یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در سطح کیفی آب خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی تاثیر گذار باشد، جنس قطعات استفاده شده در سیستم می باشد. این موضوع باعث شده تا استفاده از قطعات با سطح کیفی بالا و بر اساس استانداردهای معتبر در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی داشته باشد. برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید جنس قطعاتی را مثل پمپ بررسی کنید.


مواد سازنده فیلترهای سیستم تصفیه آب خانگی


عملکرد اصلی تصفیه آب در دستگاه توسط فیلترهای تعبیه شده در ساختار آن انجام می شود و مرغوبیت آنها در کیفیت آب تولید شده تاثیرگذار است. استفاده از مواد اولیه درجه یک در ساخت فیلترهای دستگاه به ویژه فیلترهای پیش تصفیه و ممبران اهمیت زیادی دارد. 

برای مثال حائز اهمیت است که در ساختار فیلترهای کربنی از کربن فعال بر پایه گیاهی و با سطح کیفی بسیار مطلوب استفاده شود. 


نوع اتصالات استفاده شده در ساختار دستگاه


استفاده از اتصالات نامناسب دستگاه می تواند باعث نشتی آب در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی شود. اتصالات مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب خانگی دو نوع اتصال مهره ای و فیتینگی (سریع) هستند. اتصالات مهره ای قیمت پایین تری دارند، اما استفاده از آنها می تواند بروز مشکلاتی نظیر نشتی آب را به همراه داشته باشد. این اتصالات معمولا پس از چند مرتبه باز و بسته شدن هرز می شوند و کارایی خود را از دست می دهد. دستگاه های تصفیه آب مرغوب معمولا از اتصالات فیتینگی یا سریع استفاده می کند. استفاده از اتصالات فیتینگی از بروز نشتی در دستگاه جلوگیری می کند.


جنس هوزینگ های دستگاه تصفیه آب خانگی


 در دستگاه های تصفیه آب با کیفیت و مرغوب معمولا از هوزینگ های دبل اورینگ استفاده می شود که احتمال نشتی آب در دستگاه را به حداقل می رسانند. در ساخت این هوزینگ ها از مواد اولیه مرغوب و مقاوم استفاده شده تا از بروز ترکیدگی هوزینگ و نشتی آب جلوگیری شود.


برند دستگاه تصفیه آب خانگی


 پیش از خرید دستگاه تصفیه آب در مورد معتبر بودن برند سازنده دستگاه تحقیق کافی داشته باشید. این موضوع به شما اطمینان می دهد دستگاه خریداری شده دارای بالاترین سطح کیفی می باشد و در ساختار آن از قطعات با کیفیت مطلوبی استفاده شده است. البته دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای تنوع بسیار بالایی بر اساس برند هستند، با توجه به این در کنار بررسی برند دستگاه، بهتر است سطح کیفی قطعات را هم در نظر بگیرید.

برخی از بهترین برندهای دستگاه های تصفیه آب خانگی شامل دستگاه های تصفیه آب سی سی کا، سافت واتر، آکوا اسپرینگ، کنت و تانک پک می شوند. 


ساختار و شکل ظاهری دستگاه تصفیه آب خانگی


 دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای تنوع بالایی هستند و از روش ها و مکانیزم های مختلفی برای فلیتراسیون آب استفاده می کنند. انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی بر اساس ساختار و شکل ظاهری شامل دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی، کیسی و رومیزی می شوند. معمولا در ساختار دستگاه های تصفیه آب کیسی و رومیزی از فیلترهای اختصاصی استفاده می شود و خرید فیلترهای استفاده شده در ساختار آنها برای تعویض هزینه زیادی به دنبال دارد. 

دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی، فضای کمی را اشغال می کنند و بر اساس ساختار، انواع فیلترهای تصفیه آب در ساختار آنها قابل نصب است. داشتن این مزیت ها باعث شده تا دستگاه های تصفیه آب خانگی زیر سینکی، فروش بیشتری داشته باشند. 


خدمات پس از فروش دستگاه


 بسیاری از دستگاه تصفیه آب خانگی ساخت کمپانی های معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و این مسئله کیفیت بالای این محصولات را نشان می دهد. توجه به این نکته هم برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. 


خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از فروشگاه معتبر


در کنار توجه به تمام نکاتی که گفته شد با خرید از فروشگاه معتبر می توانید اطمینان داشته باشید که کالای خریداری شده اصل و با سطح کیفی بسیار مطلوبی می باشد. در کنار این بسیاری از فروشگاه های معتبر تصفیه آب، در کنار ارائه محصول با سطح کیفی بالا، فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده اند. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر