قیمت و خرید سختی سنج (TDS متر) آب

قیمت و خرید سختی سنج (TDS متر) آب

وجود املاح در آب شرب شهری باعث افزایش TDS آن می شود، این موضوع سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع سطح کیفی آب آشامیدنی می تواند بر اساس پارامترهای مختلفی مثل میزان TDS مشخص می شود. این موضوع باعث شده تا اندازه گیری و کنترل میزان TDS آب برای عده زیادی از افراد حائز اهمیت باشد. 

TDS به معنای کل مواد جامد محلول در آب و در واقع نشانگر غلظت این مواد در آب است. به طوری که شامل نمک های غیر آلی و مقدار بسیار کمی از مواد آلی می شود، نمک های غیر آلی موجود در آب معمولا کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم هستند. منشا ورود این عوامل به آب می تواند از طریق فعالیت های طبیعی و یا انسانی باشد، به طوری که عبور آب از مسیرهای سنگی موجب ورود این مواد به آب شده و میزان TDS را تحت تاثیر قرار می دهد. اما جالب است که بدانید عواملی مانند دفع فاضلاب شهری و صنعتی هم می تواند در تغییر غلظت این مواد در آب تاثیرگذار باشد. 

در صنایع مختلف برای اندازه گیری میزان TDS آب از TDSمترها استفاده می شود، که در ادامه به بررسی دقیق آنها می پردازیم.


کاربردهای TDS مترها


همان طور که گفته شد میزان TDS آب از عوامل تاثیرگذار در سطح کیفی آن است و در صورتی که در محدوده استاندارد نباشد می تواند باعث بروز برخی بیماری ها شود. بنابراین کنترل میزان TDS از این نظر اهمیت زیادی دارد، معمولا برای اندازه گیری میزان TDS آب از سختی سنج و یا TDS متر استفاده می شود. 

در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، از فیلترهای ممبران که توانایی تمام آلاینده های آب را دارند استفاده می شود. این فیلترها باعث کاهش TDS آب هم می شوند. با توجه به این موضوع برای اطمینان از عملکرد درست دستگاه های تصفیه آب خانگی می توان از TDS متر استفاده کرد. اما بعد از استفاده از آن ممکن است برای شما سوال شود که میزان استاندارد TDS موجود در آب چقدر است؟ به طور کلی برای میزان استاندارد TDS آب عددهای مختلفی گفته شده است اما طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی میزان مطلوب و استاندارد TDS آب بین 50 تا 150 است. 

اگر TDS آب مورد استفاده شما خارج از این محدوده است می توانید از دستگاه های تصفیه آب برای کاهش TDS استفاده کنید. 

در بسیاری از صنایع استفاده از TDS مترها برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به تاسیسات و تجهیزات و البته کنترل عملکرد سیستم های مختلف کاربرد دارد. 


خرید دستگاه سختی سنج آب


موارد زیر از مهم ترین نکاتی هستند که توصیه می شود برای خرید TDS مترها به آنها توجه کنید:


1- برند TDS متر: سطح کیفی برندهای مختلف TDS مترها، متفاوت است و توجه به این موضوع برای خرید سختی سنج اهمیت زیادی دارد. در این زمینه باید از خرید محصولات تقلبی و ارزان قیمت خودداری کنید و در هنگام خرید TDS از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

2- دقت TDS متر: توصیه می شود برای خرید TDS  متر، دقت ابزار را بررسی کرده و TDS متر مناسب با کاربرد مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر از دستگاه TDS متر برای اندازه گیری سختی آب آشامیدنی در خانه استفاده می کنید، به دقت بالایی احتیاج ندارید.

3- بررسی ویژگی های TDS متر: در مشخصات TDS مترها، تمام عوامل موثر در عملکرد آنها بررسی می شود و بر همین اساس بررسی دقیق مشخصات برای خرید اهمیت زیادی دارد. 

4- نوع TDS متر: TDS مترها با توجه به ساختار، دارای تنوع بالایی هستند و بر همین اساس کاربردهای متفاوتی دارند. یکی از مهم ترین نکاتی که توصیه می شود برای خرید TDS مترها به آن توجه کنید نوع ابزار است. 


انواع TDS مترها بر اساس ساختار


انواع TDS مترها بر اساس ساختار شامل موارد زیر می شوند:


1- TDS متر قلمی: این TDS مترها به صورت سبک و قابل حمل طراحی و تولید شده اند و کاربری آنها بسیار آسان است.

2- TDS متر پرتابل: این TDS مترها قیمت بالاتری نسبت به TDS مترهای قلمی دارند، با این حال به صورت سبک و قابل حمل طراحی و تولید می شوند.

3- TDS متر رومیزی: مهم ترین کاربرد این TDS مترها به صورت آزمایشگاهی است و دقت بالایی در اندازه گیری دارند. این TDS مترها معمولا قیمت بالاتری را نسبت به دیگر انواع آنها دارند. 

4- TDS متر آنلاین: دارای مشخصات و کاربردهای ویژه ای در صنایع مختلف هستند. این TDS مترها معمولا بالاترین دقت را در اندازه گیری دارند.


بهترین TDS مترهای آب


بهترین TDS مترهای آب برای استفاده در کاربردهای مختلف را در ادامه معرفی می کنیم:


TDS متر HM مدل TDS-3


TDS متر HM مدل  TDS-3جز پرفروش ترین سختی سنج ها می باشد که با سطح کیفی بسیار مطلوبی طراحی و تولید شده است. نمونه های غیر تقلبی این دستگاه در بازار بسیار زیاد است. جهت اطمینان از خرید محصول اصلی و مرغوب سختی سنج HM توصیه می شود که این محصول را از فروشگاه معتبر تصفیه آب خریداری کنید. یکی از مزیت های مهم دستگاه سختی سنج HM مدل 3-TDS امکان کالیبره کردن دستگاه توسط پیچ است که در بخش تحتانی دستگاه و بر روی محفظه آن قرار دارد. حداکثر خطای اندازه گیری این دستگاه سختی سنج 5% است و از آن می توان در گسترده دمای وسیع صفر تا 80 درجه سانتی گراد استفاده کرد. این دستگاه TDS متر برای اندازه گیری میزان TDS آب خروجی از دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار مناسب است و می تواند TDS آب را در محدوده صفر تا 10000ppm اندازه گیری کند.


TDS متر پرتابل هانا مدل HI99301


این دستگاه قابلیت اندازه گیری میزان EC و TDS آب را با دقت بالایی دارد و به صورت سبک و قابل حمل طراحی و تولید شده است. این دستگاه ضد آب است و می تواند برای کاربردهای مختلفی مثل تصفیه آب، استخرهای پرورش ماهی، سیستم های تهویه مطبوع و... می باشد. 


TDS متر میلواکی مدل EC59 


از نوع TDS مترهای قلمی است و توانایی اندازه گیری هم زمان TDS و EC آب را با دقت بالا دارد. در ساختار این TDS متر از کلید HOLD استفاده شده که این موضوع کاربری آن را راحت تر می کند. یکی دیگر از مهم ترین مزیت های TDS مترهای میلواکی، ضد آب بودن آن است. 


سایت آبین ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب خانگی با بهترین قیمت و بالاترین سطح کیفی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیاز به دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر