آیا شما به دستگاه تصفیه آب خانگی احتیاج دارید؟

آیا شما به دستگاه تصفیه آب خانگی احتیاج دارید؟


در بسیاری از مناطق ایران به دلیل آلودگی بالای آب شرب شهری مردم به مصرف آب معدنی روی آورده اند، در حالی که باید بدانیم که مصرف مداوم آب معدنی بسته بندی شده برای سلامتی انسان مفید نمی باشد. شاید تاکنون از خود پرسیده باشید، که آیا تصفیه آب آشامیدنی و استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل ضروری است؟ در این مقاله قصد داریم به دلایل ضرورت استفاده از آب تصفیه شده و ضررهای نوشیدن آب چشمه و آب معدنی بسته بندی شده بپردازیم.

 

آیا آشامیدن آب شرب شهری مضر است؟

 

اگر چه آب آشامیدنی ما ظاهراً تمیز و سالم به نظر می رسد، اما همان طور که می دانیم، در فرآیند تصفیه آب شهری و گندزدایی آب به آن مقادیر بالایی گاز کلر افزوده می شود، که برای سلامتی انسان بسیار مضر است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف کلر در آب احتمال ابتلا به انواع سرطان در انسان را افزایش می دهد. علاوه بر کلر، بسیاری از آلاینده های مضر مانند نیترات، نیتریت و آرسنیک نیز در آب شرب وجود دارند، که تهدید جدی برای سلامتی انسان محسوب می شوند.

تنها راه حلی که برای حذف این آلاینده ها از آب آشامیدنی وجود دارد، فیلتراسیون آن توسط دستگاه تصفیه آب است. بنابراین، توصیه می کنیم که اگر در منزل دستگاه تصفیه آب خانگی ندارید، آب آشامیدنی روزانه مورد نیاز خود را از فروشگاه های تصفیه آب خریداری کنید. همان طور که می دانید خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در مقایسه با تهیه آب تصفیه شده از این فروشگاه ها بسیار مناسب تر است. 

همانطور که گفتیم برخی از افراد به جای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از آب معدنی استفاده می کنند. استفاده از آب معدنی علاوه بر اینکه در طولانی مدت هزینه های بیشتری دارد، مضر نیز می باشد. در ادامه به بررسی مضرات آب آشامیدنی می پردازیم. 


آیا مصرف آب معدنی مفید است؟

 

مصرف مداوم آب معدنی بسته بندی شده در بازار به دلایل زیر برای سلامتی انسان مضر است:


•    املاح موجود در آب معدنی برای انسان مضر هستند: خوب است بدانیم که بسیاری از املاح معدنی موجود در آب بسته بندی شده، در بدن انسان قابل جذب نیستند و موجب بروز مشکلاتی مانند فشار خون، سنگ کلیه، درد مفاصل و ... می شوند. به این دلیل بهتر است، که به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات از مصرف آب معدنی مگر در سفر و شرایط خاص خودداری کنیم.


•    بطری پلاستیکی حاوی مواد سرطان زا است: شاید تاکنون بر روی بطری آب معدنی به این جمله دقت کرده باشید که "دور از نور خورشید نگه داری شود". این مساله به این علت است که مواد پلاستیکی بطری آب معدنی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ترکیبات شیمیایی سرطان زایی در آب تولید می کنند. در حالی که همان طور که دیده ایم، در فروشگاه ها و مغازه ها در بازار بطری های آب معدنی در مقابل نور آفتاب قرار می گیرند. یخ زدن آب معدنی در بطری موجب آزاد شدن ماده سمی به نام دیاکسین در آب می شود، که سرطان زا بودن آن برای بدن انسان ثابت شده است.  


•    غیر بهداشتی بودن اغلب بطری های آب معدنی: بسیاری از تولید کنندگان آب معدنی دارای مجوزهای بهداشتی لازم در تولید آب آشامیدنی نیستند. مهم تر از آن، مواد اولیه مورد استفاده در ساخت اغلب بطری های آب معدنی کیفیت بسیار پایینی دارند.

 

آیا نوشیدن آب چشمه مفید است؟

 

با وجود آلودگی بالای منابع آب آشامیدنی ما، باز هم آب آشامیدنی سالم در طبیعت وجود دارد. آب چشمه های کوهستانی نسبت به آب های سطحی، مواد معدنی بیشتری دارند و از جمله آن ها می توان به مواد معدنی مفیدی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و آهن اشاره کرد. با این وجود تمامی چشمه ساران در طبیعت آب سالم ندارند و در مکان هایی که چشمه در نزدیکی صنایع آلوده و مکان های شهری قرار دارد، بسیاری از آلودگی ها به آب چشمه نیز راه می یابند. تاکنون بررسی های دقیقی در مورد سالم بودن آب چشمه در مقایسه با آب تصفیه شده انجام نشده است. به این خاطر برای اطمینان بیشتر از سالم بودن آب آشامیدنی و جلوگیری از بروز خطرات آن، بهتر است از نوشیدن آب چشمه جداً پرهیز کنید. دانشمندان معتقد هستند، که استفاده از آب چشمه به عنوان آب آشامیدنی و مصارف خوراکی به صورت دائمی می تواند موجب بروز بیماری ها و عوارض زیر در انسان شود:


•    افزایش ابتلا به بیماری هایی نظیر هپاتیت آ
•    تشکیل سنگ در  کلیه، مثانه و مجاری مستعد در انسان
•    پوسیدگی دندان در کودکان

 

از آنجایی که تشخیص سالم بودن آب در طبیعت ممکن نیست، در این راستا توصیه می شود که علاوه بر مصرف آب تصفیه شده در خانه، هنگام بیرون رفتن نیز مقداری آب تصفیه شده به همراه داشته باشید و از نوشیدن آب از منابع آب سطحی و زیر زمینی به شدت پرهیز کنید.

 

سایت تصفیه آبین بزرگترین عرضه کننده انواع دستگاه های تصفیه آب اصل تایوان با قیمت رقابتی در ایران است و برای مشتریان خود گارانتی و خدمات پس از فروش ویژه ای ارائه می دهد. اگر در خرید دستگاه تصفیه آب اورجینال با قیمت مناسب به کمک نیاز دارید، با کارشناسان تصفیه آب تیم ما تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر